Cliëntervaringsonderzoek Geldzaken

Tags:

advies, dashboard, datagedreven werken
Klant:
Gemeente Loon op Zand

Over het project

De gemeente Loon op Zand hecht veel waarde aan de beleving en tevredenheid van cliënten van team geldzaken. Daarom wil zij de ervaringen van cliënten meten middels een continu Cliëntervaringsonderzoek (CEO), waarbij de vragenlijsten zijn afgestemd op de fase van de dienstverlening.

Vraag

De gemeente Loon op Zand wil inzicht krijgen in de ervaringen van cliënten met de huidige dienstenverlening van team geldzaken. Dit wordt gedaan door middel van een continu CEO, waarbij cliënten vlak na de uitstroom van het traject naar hun ervaringen worden gevraagd. De vragenlijst is afgestemd op de fase van de dienstverlening.

Aanpak en resultaat

De uitkomsten van het CEO worden in dashboards gezet, wat een duidelijk inzicht geeft in de resultaten. Op basis van de resultaten worden de ervaringen geanalyseerd, wat tevens in de dashboards wordt weergegeven. De resultaten worden gebruikt om de werkwijze en processen van team Geldzaken te verbeteren, met betrekking tot ondersteuning, contact, bereikbaarheid en dienstverlening.

De resultaten van het CEO kunnen meegenomen worden om een beleidskeuzes concreter te evalueren. Met name bij het continu onderzoek wordt er vergeleken met de voorgaande onderzoeken, en als er wat verandert, kan er worden bekeken hoe dit wordt ontvangen door de cliënten.

Contactpersoon

Wilt u meer weten over het project of de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op. 

Voor meer informatie over hoe Kurtosis uw regio kan ondersteunen met gegevensuitwisseling en informatievoorziening kunt u contact opnemen met Wolter van Dam voor een vrijblijvend gesprek.